Si Petite dan Tan Skin Headline Animator

Friday, November 7, 2008

Perasaan Bercampur-aduk

Sudah 3 hari saya tidak berblogging. Bukan sebab malas, tapi tak ada masa. Kerja sangat banyak ok! Yer la...bila menjelang awal bulan, banyak report yg harus disiapkan. Haih....

Kadangkala saya seperti bosan di tempat kerja. Tak tahu kenapa. Rutin harian saya sama : Bangun pagi-Pergi kerja-Balik kerja-Tido dan ulang kembali. Hurmm..mungkin saya harus mencari kelainan. Kelainan apakah? Ada idea?

Sebenarnya mak jatuh bilik air last week. Bila X-Ray, kaki mak patah bahagian buku lali. Alhamdulillah kaki mak selamat disimen dan doktor beri mak MC 1 bulan. Tapi saya risau sungguh! Mak tinggal dua org shj di rumah dgn ayah. Kalau ayah pergi kerja, siapa yg akan tengok-tengokkan emak? Yer la..dia kena pakai tongkat skrg. Saya sgt sedih......

Ptg lepas mak ckp kaki dia disimen, sy menangis sendiri. Dalam family sy belum pernah ada org sakit seperti tu, cuma ayah pernah masuk hospital masa raya 3 tahun lepas. Tu pon sy dah sedih. Mestila sedih kan sbb sy jauh. Lgpon, sy selalu ambil iktibar daripada kawan-kawan sy yg sudah tidak ada ibu atau ayah. Kesian mereka. Alangkah bertuahnya sy sbb sy masih ada kedua org tua jd kesempatan ini haruslah sy gunakan sebaiknya untuk meluangkan masa bersama mereka. Kalau ditakdirkan mereka sudah tidak ada lagi mcm mana? Dikala itu, menyesal sudah tidak berguna......jadi, luangkan lah masa bersama keluarga anda selagi boleh. Ambil sedikit masa utk gembira kan hati mereka.

Saya tidak mahu menjadi seperti lelaki dlm iklan raya Telekom yg lepas. Masih ingat?

Mujur cuti sekolah bakal tiba dan adik-adik saya dia UTM dan UiTM akan bercuti. Lega sekejap. Harap mereka boleh jaga mak.

Oleh itu, sy akan pulang ke kampung hari ini. Tak sabar nak jumpa mak!

Doakan kesejahteraan mak sy ya kawan-kawan! :)


Sebelum itu, sy nak ucapakan tahniah pd org nun di Aussie. Tahniah atas Master anda!



Satu cabaran sudah habis. Cabaran kerja bakal menjelma. Harap awak mengetahui bahawa sy menyokong awak sepenuhnya dalam apa jua yang awak buat :)

Selamat menempuh alam pekerjaan Sayang.....


Selamat Hari Minggu!

8 comments:

hilmi said...

Wahhh!!Gambar Ku keluar Internet...THx hunny..

Nadia Dzai said...

aku pon rase sgt sedih jer denga cikgu latifah kene simennn..

kim salam ngn mak ko eh betty..

BETTY A. said...

hilmi : "kembang" la tuh...;P

nadia : hari mau balikkk....akan ku sampaikan salam...:)

Qilah said...

wahhh, sudah menempuh alam pekerjaan.. nanti kamu boleh paw dia hehe (jahat i)

BETTY A. said...

qilah : paw itu x payah tgu keje hahaha...tp bile dh keje paw tu l lebey la...*gelak jahat*

Hilmi said...

huhu..nk kene paw ke...btw..im working now hun..so kalo terbusy skit tu..sorry tau...

Ms AiReEn MoHd said...

betty aku doakan ibu ko selamat and sihat, sian ko kalau aku punnangis gak....mak kan mesti la sedey....tak per sok luse baik la tuh...kim calam mak ko ehh...

BETTY A. said...

hilmi : i do understand urs dear :)

eryn : macih eryn....awal disember br mak aku bukak simen tuh...