Si Petite dan Tan Skin Headline Animator

Wednesday, September 8, 2010

Hamper Dari Malaysia :)

Last Isnin hari tu, ai dapat barang yg mak ai kirim dari Malaysia. I tak aspect pon any kiriman this year. Slalu laki aku tu la yg every year beraya mak dia kirim. Tahun ni kiteorg rehatkan my MIL sb kesian every year dia dh antar kan. Asal nyer last 2 weeks mak aku call tanya, nak suh dia hantar barang tak untuk raya ke tak? Apa lg..melompat keriangan la since kami nyer stok ikan bilis pon dah habis. Lagipon mak nak skali pon kuih raya, ye la....sib abik ai ni takda nak mengidam makan kuih raya ke ape kan....hikssss...


Mak ai gune FedEx u'ols....ok la fedEx ni service dia. Kalau gune Pos Malaysia, ai kne p amik kat Aussie Post Office. FedEx ni dia hantar tros depan pintu rumah. :) Tapi sila mak ai dia tak letak suburb ai....tapi sib baik la poskod btol. Kalau tak, alamat ke mana la kotak ni..hukksss

Meh kita tengak apa mak ai kirim.....


Tu  menda tu????


Baju kurung moden ai...Baju ni baju time tunang adik ai. Ingatkan muat la tang perut sebab I rasa baju ni longgar tapi bila try test, laki aku dok gelak sakan kan.....hadessss. terpkasa la I jadi kurus kerengga balik pas bersalin nanti!


Ni ape ni?? heheh ni pin tudung yang slalu ai buat pin kat belakang kepala tu.......ai punyer yg lama 2-2 tercicir tegah jalan..susah ko nak dapat ni...kne mmg dari Malaysia jugak!


Segala rempah-rempah segera. Ada gak mak aku kirim Perencah Ayam Masak Merah. Alahai mak....mesti dia ingat aku tak reti lagi masak merah sebab dlu ada skali aku try la ayam amsak merah kat kg. Mind you, aku ni mmg jer kalau balik kg tak pernah nak masak. Jahat kan?? Setakat tolong2 jer....sekali aku masak la ayam masak merah tu time mak aku g keje. Ntah ape aku buat, ke lada tu tak cukup masak, rasa dia dah lain. Last2, tunggu la jugak mak aku balik keje dia tolong btolkan kasik sedap :D tapi sekarang tidak lagi...ai dah pandai u'olss....Tu la..berkat kawin hiksss so sapa yg blom kawin tu, sila la kawin cepat, nanti u;ols pon pandai masak gak....


Ni kuih favourite ai.....cornflakes meringue / cornflakes salju. Tapi mak ai salah bli plak....kdai yg slalu jual tu dh habis gamak nyer. Yang ni tadak cornflakes. Dia ada kekacang jer u'ols..! Bila ai ckp ngan mak, dia pon tak perasan...takpe la mak......tak kisah pon.....


Kepek pisang ijau ni favourite I gak sebab dia masin2 gitu....sedap tau. u'ols kalau nampak jual kat Malaysia tu, u'ols beli la....Ai suke sebab dia nipis jer...tak tebal.


Ni ala2 almond biscotti la..tapi dia nipis sket. Kalau letak umah family ai...2 hari jer habis sebab "kruk krak"  depan TV esp adik ai yg lelaki tu sampai mak ai kne nyorokkan. I ingat kat kg jer, laki ai pon sama.....sampai ai suh stop!! Eh..habislah stok ai...eeii jahat kan??


Yang ni bukan takda jual tapi dah terlanjur mak nak kirim barang, aku kirim skali. Sini mahal sket...kalau yg dalam botol tu AUD6 = RM18. Kat Malaysia RM5 kot....



Ni kuih fave laki ai....kuih tart tapi tak nampak mcm tart sgt sebab dah di"komersial"kan. I nak yg acuan bulat leper tu, tapi mak ai kata skrg orang dah tak buat...yang ni pon bole...tinggal lagi sebekas. Laki aku ni ngadap sambil main game depan pc...laju jer dia ngunyah. Not bad rasa dia.


Haaaa...yg ni ai tunggu2...hiksss...bukan takda jual kat Melbourne ni, tapi dari yang ai dengar dari kakak-kakak senior kat sini ikan bilis dia kalau goreng jadi liat. Mahal lak tuh.....so daripada membazir beli then goreng jadi liat....baik ai suh mak ai kirim. Yang dah kopek senang. Ai kan malasss........

Tu jer la mak ai kirim....kuih tu, setiap jenis ada 2 balang, jadi dapur ai penuh la ngan kuih raya. I sempat la buat cornflakes madu 2 hari lepas. So bole la bawak g rumah sapa2 ai beraya nanti. Ai cakap kat mak, next year InsyaAllah balik, so tak yah kirim dah...cewaaaahhhh!!!

Nak balik..nak balik...!!!


1 comment:

.Gha A. said...

ko balik je tiap2 tahun, kos nak ngepos tu mahal mak aihh :P

ehh ayam masak merah ko tu pun aku yang ajar sikit kan dulu.hikksss.